vrijdag 10 juli 2009

De vlucht en de eerste dag

Na een hele korte nacht stapte we thuis in de auto om naar Schiphol te rijden. Ik had via Cheaptickets mijn ticket gekocht en die werd daar omgezet tot een echte ticket. Het waren er twee. Eentje naar Frankfurt en eentje van Frankfurt naar Osaka.

Zoals verwacht ging er niks zoals geplant. Het eerste vliegtuig naar Frankfurt was geraakt door bliksem en moest eerst gerepareerd worden. Dat duurde wel even. Uiteindelijk konden we opstijgen. Inmiddels had ik door de uren vertraging zo'n honger dat ik zelf het extreem smerige broodje kaas heb opgegeten, dat we kregen in het vliegtuig.

Een uur turbulentie later kwamen we aan in Frankfurt. Daar was ik netjes op tijd voor mijn vlucht naar Osaka. Ik heb de hele reis naast een raamplaats gezeten en naast mij zat niemand. Ik keek of TV, luisterde muziek of probeerde te slapen, wat niet echt is gelukt.

Aangekomen in Osaka werd ik door mijn gastmoeder opgehaalt. Het was 9 uur lokale tijd. Kazuko-san was net als ik heel erg moe en adviseerde om maar gelijk naar bed te gaan. Maar Karin-chan, mijn gastzusje van 18 die een jaar op school heeft gezeten in Zwitserland wilde dat ik mee ging naar het centrum van de stad: Namba. Omdat ze net in Japan is aangekomen en haar vrienden veel te lang niet heeft gesproken, ging ze met lunchen. Ik ging mee, ookal was ik veel te moe eigenlijk.

Na een nostalgische reis in de trein kwamen we aan in het bruisende Namba. Waar ik toch weer werd overdonderd door de kleuren, mensen, geluiden, geuren en al die hoge gebouwen. We gingen lunchen in een (voor mij) hele luxe lounge. Super vet. We lagen op een enorme bank met allemaal kussens en dekens. Erg verleidelijk. Ik verstond natuurlijk geen woord van wat Karin-chan en haar vriendinnen aan het bespreken waren. Sommige gespreken over makkelijke dingen die ik wel versta kon ik gelukkig wel mee doen. De rest ging vast over school en wat ze wel allemaal niet gemist heeft. Na het heerlijke eten (Shyabu-shyabu udon) ging ik even lekker pitten. Na drie uur slapen afgewisseld met grapjes, gingen ze naar huis. Alleen Karin en ik bleven over. We gingen nog wat boodschapjes doen en dan z.s.m. terug. We waren allebei zo moe! Thuis nog even snel wat heerlijke curry rice gegeten en dan slapen!