zondag 12 juli 2009

Takoyaki~!

Vandaag ben ik weer wezen plannen. Het is best ingewikkeld, omdat alle Engelse websites te weinig informatie geven, en de Japanse websites weer te veel informatie geven. Ik ga z.s.m naar JR Information Centre, om mijn reis te plannen. Anders kan ik misschien de shinkansen (de hele snelle treinen die door Japan rijden) niet meer in! Toen ik daar genoeg van had, ben ik gaan wezen winkelen. Eerst naar de Daiso (een winkel waar alles 100 yen kost (exl. BTW van 5%) dat is ongeveer 80 eurocent) daar heb ik een zonnebril gekocht en wat andere dingen. Het is zo verleidelijk om die hele winkel leeg te kopen, omdat ze daar alles hebben voor heel goedkoop (van voedsel tot tuinspullen en van schoenen tot keukenspullen).

Na de lunch ben ik gaan fietsen. Ja, weer op zo'n klein rotding door het chaotische Japan. Maar het is wel de beste manier op de buurt door te reizen. Ik ben naar Kumeda Lake gefietst, daar heb ik in de buurt foto's gemaakt. Het is er erg charming. Het was wel heel warm, maar met een dermatoloog als gastvader laat hij me niet zomaar verbranden :P.

Voor avondeten hebben we takoyaki gemaakt. Dat zijn een soort van hartige ronde balletjes van deeg met octopus stukjes erin. Je hebt een soort poffertjespan maar dan met halve rondjes en daarin doe je het deeg, dan stop je in elk rondje een stukje octopus. Daarna besprenkel je alles met fijn gesneden stukjes bosui, rode gember en nog een paar andere Japanse dingen. Vervolgens zorg je er voor dat je alles mooi rond krijgt. Het resultaat besprenkel je met speciale takoyaki saus en poeder zeewier en hele dunne fijne gerookte tonijnvlokken.
Het klinkt voor de gemiddelde Nederlander misschien niet echt aantrekkelijk, maar het smaakt heerlijk!

Morgen beginnen mijn Japanse lessen. Ik zal tot 31 juli elke dag van 10:00 tot 16:30 les hebben. Ik heb er zin in, ookal verwachten ze wel veel van me :S.

Foto's zijn te zien in het onderstaande album van de eerste week.
Eerste week