zaterdag 18 juli 2009

Les 5

Eergisteren was de laatste les van de week. Ik begon die dag met les van Yusuda-san. Ze leek weer best nerveus, waarom weet ik niet. Ze is namelijk heel vriendelijk en geduldig. We hebben wat grammatica tijden doorgenomen. Het was heel leerzaam en gezellig. Het was haar laatste les, dat vond ik wel jammer. Gelukkig gingen we nog samen lunchen met haar zusje, van 27. Die haalde ons op met de auto, want het regende.

Het zusje van Yusada-san leek precies op haar oudere zus, alleen met lang haar. Ze was ook een beetje verlegen :P, maar ook heel vriendelijk. We reden een stukje verder naar een tentje die Udon (dikke noodelsoep) en Donburi (rijstkom met iets er op) serveerde. Het was heel knus, en meteen nadat we zaten, vroeg de serveerster wat we wilde eten. Ik had de menu kaart nog niet eens gelezen! Een minuut later kwam ze weer, maar we hadden nog niet besloten. Ze gaf wel alvast een glas koud water (dat doen ze overal in Japan, gratis!). Een minuut later kwam ze weer en bestelde ik Tendon (tempura donburi: rijst overgoten met geurige dashi (Japanse bouillon) en daarop garnalen, paprika, pompoen en nog een paar andere Japanse groenten in een knapperige gefrituurde tempura laagje in een grote rijstkom). Het was zo lekker!! Toen we klaar waren, maakte we nog een paar foto's en daarna gingen we terug...

Terug in het KAIFA kantoor kreeg ik les van Tokuno-san. Ze leerde me wat over uitgangen van werkwoorden. Daarna kreeg ik les van Haruki-san en een andere oudere vrouw die ik nog niet kende. Ze zag er een beetje raar uit. Erg slank en met kleren waarin alleen de jongeren in lopen. Maar ze was wel heel grappig. Ze had hele kleine pretoogjes, het was heel gezellig.

Thuis aten we Niguya (geloof ik). Japanse groeten en biefstuk in mengsel van soyasaus en suiker gaar gekookt, tot ze lettelijk uit elkaar vallen, het smaakte erg goed.