dinsdag 21 juli 2009

Tomu-san

Zondag ben ik weer naar Taikodai gegaan, dit keer was het overdags. Maar ik ging niet alleen. Toen ik de eerste dag in KAIFA was gearriveerd, vertelde iemand iets over Tomu-san (16-jaar), die tot z'n 10de in Nederland gewoond had, zijn vader werkt namelijk bij Kyousera (een bedrijf dat iets met mobiele telefoons doet), een bedrijf dat door de hele wereld kantoren heeft, ook in Nederland (Hoofddorp). Daar heeft Tom dus 10 jaar gewoont. Ik verwachtte hem bij de West Gate van Kaidzuka Eki (station). Maar ik zag hem maar niet, na 20 minuten ging ik maar terug het station, en daar bleek hij en zijn moeder de hele tijd te hebben gewacht :P.

We liepen naar de straat waar de Taikodai werd gehouden. Daar hebben we tot 3 uur naar het festival gekeken. Ondetussen aten we wat Karupisu Momo Kakikoori (ijs met Calpico Peach smaak) en heb ik met een heel klein papieren netje, goudvissen gevangen. De kunst is om er voor te zorgen dat je wel voorzichtig genoeg bent om het netje niet te breken, maar dat je wel de vissen snel genoeg vangt. Heel moeilijk, maar wel leuk om te doen :P. Na het festival hebben we ijs gegeten in een restaurantje en kreeg ik zomaar drop van de moeder van Tom, die zijn vader had meegenomen. Het was wel vreemd, om in Japan drop te krijgen :P. Het was heel gezellig en grappig om met een Japanse jongen Nederlands te praten :P.

Bonodori en Taikodai