donderdag 23 juli 2009

Les 6,7 en 8

Les 6 was heel moeilijk, het begint nu echt ingewikkeld te worden. En het gebrek aan vocubulair begint ook een probleem te worden. Die dag at ik Sakanayaki bij Sumi-san, maar het was niet echt lekker. Maar wel heel aardig dat hij uitgebreid voor mij kookt :P.

Les 7 was ook erg lastig. Die dag was er een eclips, maar toevallig was er die dag heel veel bewolking, waardoor de zon helemaal niet te zien was. Dat was wel een hele grote telleurstelling... Die middag at ik curry bij Sumi-san, dat wel smakelijk was. Die middag wilde ik winkelen in een heel groot winkelcentrum, maar die kon ik niet vinden, omdat mijn zicht belemmerd werd door een van de vele snelwegen die ongeveer 10 meter hoog gebouwd zijn, zodat je op de grond geen geluid hoort. Oversteken kon niet. Niet een van mijn favoriete dagen...

Vandaag ging alles wel goed. Ik had hele interessante dingen geleerd en ik heb Omuraisu gegeten, gebakken rijst, kip, ertwen en wortel in een tomatenmarinade omhulst in omelet. Smakelijk, zeer voedzaam, voor maar 480 yen (zo'n 3,10 Euro). Helaas was mijn fietsenband wel lek... Verder was de dag erg interessant.

Bijvoorbeeld, Karin-chan ging een nieuwe mobiel kopen. Ik ging mee, omdat ik toch nog moest vragen waarom ik hier geen bereik had. De man die ons hielp was heel aardig, iets te aardig. Toen Karin-chan maar niet kon beslissen welke mobiel ze moest kiezen, bleef de man die ons help, geduldig en behulpzaam. Ook toen ik alleen maar zei tegen Karin-chan: ' Het is hier wel koud', liep hij opeens naar de Airconditioner om 'm uit te zetten! Terwijl ik helemaal niet 'Wilt u de Aircon uitzetten?' vroeg. Verder toen ik een blad met allemaal Japanse mobieltjes aan het doorbladeren was (die overigens super modern zijn, allemaal minimaal 8,1 megapixel en met honderduizend functie's, opklapmogelijkheden en weet ik veel niet wat), zei ik tegen Karin-chan: 'Is deze niet cool?'. De man liep toen naar achteren om dat mobieltje op te halen. Ook gaf hij ons van een pen en een knuffeltje. Wat een klandizie van Softbank. Van een klandizie van Japan.