zaterdag 11 juli 2009

Tennisu

Gisteren, de 10de ging ik net als vorig jaar samen met mijn gastmoeder tennis spelen. Daar kwam ik weer oude bekenden tegen. Ik was verbaast dat ik de namen nog wist :P. Mii-chan, Sumi-san, Kawamura-san en Ato-san en nog een paar anderen waarvan ik de namen wel was vergeten :P. Net als vorig jaar bakte ik er helemaal niks van. Karin-chan was ook mee en die speelde fantastisch. Zo jaloers! Ik was nog zo moe van de jetlag,dat ik maar lekker in de zon bleef zitten. Ik was echt heel erg 'nemui' , slaperig. Toen we naar huis gingen, ging ik ook gelijk naar bed en heb ik geslapen tot diner en daarna ben ik weer in slaap gevallen :P, een heel kort dagje dus!

Vandaag was ik vroeg op en heb ik mijn reis naar Kyushu (Zuid-Japan), Tokyo en Hokkaido (het noordelijke eiland, met heel veel prachtige natuur) geprobeert te plannen. In Nederland heb ik een JR Pass gekocht voor twee weken. Daarmee kan ik relatief heel (echt heel heel) goedkoop door Japan reizen. Zes augustus begin in. Ik ga dan eerst naar Hiroshima met Karin-chan om bij de Genbaku Dome de atoombom te herdenken die 6 augustus 1945 viel. Dan ga ik naar Fukuoka (Kyushu), waar ik bij vrienden van Kazuko-san logeer. Dat doe ik van de 6de tot 11de. De 11de vertrek ik naar Tokyo en verblijf ik daar bij andere vrienden van Kazuko-san. De laatste twee dagen reis ik naar Hokkaido.

Die middag ben ik weer wezen tennissen met Kazuko-san en Hiroshi-san (gastvader). Het ging weer zo ernorm slecht. Dat was wel minder. Maar ik geef niet op! Toen we klaar waren gingen we in het park met z'n alle (de tennis club) barbequen. Het duurde even tot de BBQ klaar was, maar dan had je ook wat. Het wat heel lekker. Ze roosteren stukjes biefstuk, spek, kip, worstjes, groenten en zoete aardappelen en dopen dat in heerlijke dipsaus. Heerlijk! Alleen laten ze alles wel heel erg goed doorbakken. Desondanks bleef alles lekker mals en smaakvol ;). Het was heel gezellig en sommige gesprekken kon ik gelukkig mee praten. De meeste bleven echter onverstaanbaar. Nadat ik te vol zat, heb ik uitgerust. We bleven tot 6 uur barbequen. Het was heel relax.

Nu zit ik weer thuis mijn reis te plannen. Morgen ga ik winkelen en naar de JR Information Point, omdat ik echt totaal niks snap van die Japanse treinen (het zijn er zo veel, dat ik niet weet welke ik moet nemen).

Ayasumi nasai! (Welteruste)