zondag 9 augustus 2009

Yukuhashi

Mijn gastgezin in Yukuhashi is heel aardig. Dat merkte is gelijk al, toen ik te laat aan kwam (ik had mijn trein gemist), vonden ze dat geen probleem. Ze verwennen me met al het lekkere en luxe eten dat er is en maken het me erg naar mijn zin. Mijn gastvader (Kenichiro-san) is een longarts en een hele vriendelijke spontane man. Mijn gastmoeder (Tomoko-san) is huisvrouw met een passie voor kunst, ze is erg precies en denkt alles heel goed door, ze is heel verdraagzaam en vriendelijk.

Het huis is enorm en heel netjes ingericht, tot nu toe heb ik elke keer hele luxe dingen gegeten, vooral buitenshuis. De eerste dag ben ik met Tomoko-san naar pottenmaker geweest, waar ik een Japanse theekop gemaakt hebt. Daarna zijn we richtig de bergen gegaan om naar de Limestone grot te gaan. De rit was prachtig. Kyushu is heel rijk aan bergen in allerlei maten en vormen. De grot was ook heel mooi en lekker koel. Wadend door ijskoud water en gladde rotsen, kwam ik langs hele mooie rotsformaties.

Toen gingen we nog langs een observatorium en langs de supermarkt. Thuis hebben we heel lekker Chinees gegeten (echt Chinees). Ik was meteen in slaap gevallen.