maandag 14 juli 2008

Part II

Gisteren ging ik met Zoë naar Dotonburi, de binnenstad van Osaka. Alweer overdonderd door de pracht en praal. Om te beginnen liepen we Namba parks in. Een heel mooi modern winkel centrum, na wat flitsen van de camera gingen we verder Dotonburi in. Eerst liet ik Zoë (die er voor t eerst was) de dingen zien die ik ook te zien had gekregen. Daarna gingen we rond kijken, winkeltjes in en uit. Af en toe wat kopen. Als lunch de famous 'takoyaki', soort van balletjes van zacht deeg met daarin octopus en groente. Het smaakte heerlijk. Als toetje weer geschaafd ijs met siroop (kakigori), zo verfrissend en zoet.

We moesten volgens mijn gastzusje Karin naar 'Loft'. Na een hele lange winkelhal (2 km of zo), arriveerde we bij de knalgele winkel. We zagen hele mooie winkels op de heen weg, maar Loft sloeg alles. Alleen maar super toffe moderne hebbedingetjes. Alles hadden ze. Alleen, ongelofelijk duur. Dus ik heb bijna niks gekocht... XD
Verder weer rond gekeken, taartje gegeten en weer verder lopen tot het half 7 was en we 8 uur hadden gelopen. Naar huis. Tempura eten en slapen voor

school part 2:
Ik heb vandaag ontdekt dat het dus niet handig is om aan de rand van de klas te zitten. Ik ken nou nog maar de helft van de klas... omdat ik daar bij zit. De rest zou ik graag ook willen spreken... Voor de rest gaat het prima tot minder prima. Ze kunnen geen Engels en zijn veel te druk met elkaar. Mijn eerste uur was kalligaphics en dat ging niet echt goed. Ik had maar 1 mooi karakter kunnen maken... het is veel moeilijker dan het lijkt. Daarna 'world history' waar in het tekstboek twee bladzijden stonden over Nederland. Na dat uur Japanse geschiedenis waar ik niks van snapte en de leraar zonder adem 50 minuten heeft uitgelegd met zijn bord als assistent. Na de les was het bord helemaal vol met tekens, krassen en rondjes. Heel chaotisch. Vervolgens wiskunde en daarna lunch... ik wou nog een clubactivity doen, maar sports kon ik niet (geen kleding en geen ervaring) en in de lokalen van kook klas en kalligrafie was niemand... Naar huis dan maar.

Later in de supermarkt dingen gekocht en dingen gekocht in de hyakuen shop (100yen shop).

___
Link naar het album Dotomburi II: